Thursday, December 22, 2011

No Title Part 1

Hawa : Kau ni memang tak ada perasaan ye . kau ni normal ke tak . punya cun lah mamat tu kau pergi reject dia . Aku rasa kau ni dah memang kena bawa pergi jumpa doctor ni . masuk kali ni , entah mamat yang ke berapa kalinya yang dah kene reject dengan kau .

Damia : Aku normal ape . dah aku tak ada perasaan dekat dia nak buat macam mana . katakan la kalau aku terima dia , nanti dia jugak yang terseksa kan . lebih baik dia terseksa sekarang

Hawa : Ish kau ni . Cinta ni bole dipupuk tau tak . kau ingat sekali pandang je terus falling in love ke . cerita Cinderella mane pulak kau ikut ni . adoi .

Bebel HAWA sambil menampar dahinya . pening melihat perangai temannya yang terlebih normal ni .

Damia : Dah nama cite Cinderella , aku ikut cerita Cinderella lah . adoi , aku tau lah kau tu bengap tapi ni dah bengap sangat dah ni . bukan aku yang kene pergi doctor tapi kau tu haa . pergi minta ubat pandai sikit dekat doctor . HIHI .

Hawa : loyar buruk kau ni ye . sekali aku siku kang . terbang kepala kau .

Marah HAWA sambil menghalakan sikunya ke arah DAMIA

Tersengih DAMIA dibuatnya melihat gelagat rakannya yang terlalu overacting ni . tau lah tak ade sape yang penah confess kat dia lagi . tu jeles . Amboi jahatnya mulut .

Damia : Dah lah aku lapar ni . jom pergi kantin . nanti penuh pulak ngan budak-2 lain .

ajak DAMIA untuk menamatkan perbualan mereka yang tidak tau bila akan sampai kesudahannya .

Hawa : Pandai betul kau tenangkan aku . macam tau je aku tengah lapar ni .

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

KANTIN

Ey , cube tengok siape kat sini . budak yang kononnya popular kat sekolah ni . aku dengar dea ny suke reject laki-2 yang confess kad dea . harga diri tinggi lah konon . sindir FARID

DAMIA hanya diam saja . malas dia nak melayan karenah budak-2 kat sekolah ni . dia memang tak sabar betul nak abis sekolah . tak tahan dengan perangai budak-2 yang tak cukup matang kat sini . bagi dia , tempat ni memang tak layak langsung untuk dia .

Mak ai sombongnya . aku cakap kat depan ni . buat bodoh je . wei , kau tu bukannya cantik sangat pun . aku rase kau mesti guna something supaya laki-2 sume suka kat kau kan . sergah FARID

Mana ada aku sombong . aku tak tau nak cakap ape . kenapa ? kau nak aku cakap something ke ? balas DAMIA dengan bersahaja .

Kalau kau kata kawan aku ni pakai something , maksudnya kau pun kene skali lah ye . yela, kau pun kene reject ngan dia jugak kan . takde keje yang baik lagi ke nak dibuat cik abang oi . kalau orang tak suka tu terima je lah dengan reda ye . ye lah , alang-2 tu boleh tambah pahala . dosa cik abang ni bukannya sikit sangat kan .balas HAWA

Kurang ajar betul lah kau ni . sekali aku cepuk kang . balas FARID

Cepuk lah .

Dek kepanasan yang membara tu , naik terus tangan FARID untuk mengerjakan Hawa

FARID , dah la tu . kenapa nak buat dia . kau kan lelaki takkan nak pukul perempuan . malu lah . kata DAMIA .

DAMIA memandang farid mengharapkan pengertiannya .

Tersipu malu FARID dibuatnya bila mata bundar yang comel itu terus manatapnya.

Aku minta maaf lah kalau kau masih tak puas hati dengan aku . emm , aku belanja kau makan nak tak . jangan lah marah-2 . nanti tak ada orang yang nak syok kat kau . kata DAMIA sambil tersenyum . boleh Nampak lesum piptnya yang comel tu .

Tergamam semua lelaki yang melhatnya . memang comel betul muka perempuan ni .

FARID yang tersedar daripada lamunannya terus membalas , “ tak payah lah DAMIA . aku dah makan tadi . lagipun mana ada perempuan yang belanja lelaki . malu lah aku .

Hiihi . ingat tak malu tadi . sambut DAMIA dengan tawa .

Ish kau ni . ape lah . emm , aku minta maaf lah tadi pasal mulut aku ni . tak boleh control lah tadi . aku geram . sorry ea . kau ni pun satu . jangan lah layan aku dengan baik . macam mana lah aku nak buang cinta aku kat kau kalau kau layan aku baik camni . balas FARID dengan lembut . tenang sudah emosinya baranngkali .

Oh ye ke . sorry lah ea . aku bukannya ape , comel sangat muka kau tengah mara tu . suka aku dibuatnya . Sakat Damia

Dah lah kau ni . aku gerak dulu . ade hal ni . bye . balas FARID dengan muka yang merah padam . malu mendengar pujian si pujaan hati .

Ehem-2 , kau ni kan memang something betul lah . pandai beno kau bermanis mulut ea . nape kau suke buat orang yang kau reject tu macam ada harapan . ? Tanya hawa mengharapkan penjelasan .

Ntah lah . aku suka . seronok jugak . aku pun bosan duduk kat sekolah ni so better ade something fun to do right . Dengan selambanya damia memberikan jawapan .

Kalau lah semua tahu perangai nakal kau ni macam mana lah ea . balas hawa

Ntah lah . aku bukannya mainkan dorang pun . aku just layan dorang dengan baik . salah dorang kalau dorang salah paham . kata damia menyokong dirinya .

Yelah . salah mulut aku lah ni cakap kau bukan-2 . rajuk hawa .

Hihi . tawa damia melihat gelagat rakannya yang tidak ubah seperti anak kecil .


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Tepat pada pukul 3.00 petang , loceng sekolah berbunyi menunjukkan waktu belajar sudah tamat . Dengan segera , Damia mengambil begnya lalu berjalan ke luar kelas .

Hawa : Bosan gila tadi . aku tak faham satu hapak pun yang cikgu tu merepek . kau faham mia ? kau mestilah faham kan . dah nama top student kat sekolah ni .

Damia : Baru kau tahu ke ? hehe

Hawa : berlagak lah kau ni . menyampah ! baru puji sikit .

Damia : I’m not asking for it . you are the one who is kind enough to give me the honor .

Hawa : yela miss mia oi . kang habis aku kejap lagi kena lecture dengan bahasa inggeris kau ni .

Sampainya di bus stop . Terdapat kereta mewah yang menunggu bersama pemandunya . Terus sahaja pemandu tersebut membuka pintu apabila melihat kelibat tuannya .

Hawa : ok lah mia . aku balik dulu . your driver’s waiting for u . Go and catch him . HAHA .

DAMIA : what do u think I am . a stray dog ?

Balas mia sambil memunjungkan mulutnya . panas telinganya mendengar kata-kata hawa .

Hawa : wah , Marah nampak . better run now before she call her guards and ask them to slave me . Haha

Balas hawa sambil menjauhkan diri daripada damia . dia sudah bersedia untuk memulakan lariannya kerana dia tahu damia sudah naik panas .

Damia : kau ni kan . !

Damia sudah bersedia untuk mengejar hawa tapi langkahnya terhenti apabila teringat bahawa dia sedang berada di sekolah . habis lah dia kalau budak sekolah ni Nampak perangai dia yang kurang cool ni .

Damia : dah lah . aku nak balik . hutang kau tu aku bayar lain kali ye .

Balas damia sambil tersengih . terhenti gelak hawa seketika melihat senyuman damia yang agak mengerikan itu .

Terus sahaja damia menuju kearah keretanya .

Butler : how’s your day today my lady ?

Siapa butler damia yang setia itu sambil membukakan pintu kereta untuk damia . lelaki itu sudah menjaganya sejak dia kecil lagi . so , dia dah biasa dengan lelaki itu di sisinya .

Damia : kinda messed up today . but everything’s under control . its kinda fun though .

Balas damia sambil tersenyum . Matanya memandang kearah farid yang sedang sibuk berbual dengan rakannya . kemudian , dia terus melangkah masuk ke dalam kereta .

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Welcome home sweetie . sambut mama damia dengan senyuman .

Damia :Hi mom . you look gorgeous today . where are u going to ?

Mother maria : do I ? mummy nak fetch someone from airport .

Damia : who ? how come damia tak tau pulak .

Mother maria : u didn’t ask me . plus , benda ni tak penting . soon , u will know because they are going to stay in our house for a while .

Damia : what do you mean by they ?

Mother maria : I’m getting late mia . have to go now . bye-2 sweetie .

Terus sahaja puan maria keluar setelah mencium anaknya itu . kalau dilayan karenah anaknya itu , pasti tak keluar dia daripada rumah tu .

Malas memikirkan tentang kejadian tadi , terus sahaja damia naik ke tingkat atas dan masuk ke dalam biliknya . baru sahaja dia hendak mengganti pakaiannya , pintu biliknya tebuka .

Dania : sayang .

Panggil dania dengan suara yang manja .

Terkejut damia apabila melihat kembarnya dania . ingatkan siapa tadi .

Damia : didn’t I tell u several times to knock the door before enter nia . u scared me to death .

Dania : I’m sorry little sis . I thought I wanna surprise u but I guess its too much . hehe .

Balas dania sambil tersengih .

Damia : anyway , what is it ?

Dania : I want to take a bath .

Damia : then go . why you need to come all the way to my room .

Dania : I mean together . . . with you .

Kata dania sambil mengangkat keningnya .

Damia : do you have any idea how old are you right now . ?

Dania : same as you of course . come one , it’s been a really long time . plus , I need someone to scrub my back .

Damia : what’s the use of hiring maids . call one of them and ask them to do it .

Dania : come on mia . pretty please ! !

Dengan penuh harapan dania memegang tangan damia sambil menggoyangkannya seperti anak kecil yang meminta ibunya membelikan gula-2 .

Damia : okay fine . u are acting like u are the younger sister when the fact that I am the younger one .

Dania hanya tersengih sahaja mendengar celoteh adiknya itu .

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

No comments:

Post a Comment